Både befintliga favoriter och nya spännande recept ingår i Bubs nya serie GEO. Namnet är en anspelning på de geometriska formerna. Lanseringen sker i form av påsgodis i mindre format, 90 gram.
– Vi inleder med fem olika smaker, som både innefattar befintliga klassiker i form av Banana/Caramel, som finns i lösgodishyllan under namnet Banana BUBS, och godisar med helt ny receptur.
Konceptet GEO kommer att lanseras i omgångar för att klara efterfrågan. Försäljningsstart blir i landets ICA-butiker. Allt Bubs påsgodis är numera både är gelatinfritt och Fairtrademärkt. Under året kommer Bubs sjösätta fler läckra godiskoncept för den svenska marknaden.
– Vi inleder året med GEO men kommer inte att stoppa där, säger Henrik Elfwing. Vi har fler innovationer som snart kommer att avtäckas, mer än så kan jag i nuläget inte säga, avslutar Henrik förväntansfullt.
Bubs GEO finns i butik fr.o.m. vecka 7 och lanseringen inleds hos ICA. På sikt är tanken att konceptet ska finnas i alla dagligvarukedjor och inom servicehandeln på den svenska marknaden.